Custom Diecast México

Hot Wheels ’69 Dodge Charger street machine

CUSTOMIZER: Gerardo Mascorro /  MARCA: Hot Wheels /  CASTING: ’69 Dodge Charger R/T   

Los lectores ya de mucho tiempo de Custom Diecast México seguramente habrán notado que en el último año las actualizaciones al blog fueron mucho más esporádicas y espaciadas; esto es debido a que el staff de CDM, Cano y Ahmed, tienen mucho menos tiempo libre hoy que cuando inició este proyecto hace ya casi 3 años. Es por eso que comenzamos a buscar a un nuevo integrante del staff que pudiera ayudarnos a regularizar un poco las actualizaciones en la página.
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Long-time readers of Custom Diecast México might have noticed that in the last year, updates to the blog have been frugal and sporadic at best, this due to the CDM staff, Cano and Ahmed, having way less free time to pour into the blog than when they started this project almost 3 years ago. Thus, we started looking for a new member of the staff to help us regularize a bit the updates to the site.

 

La búsqueda no fue fácil pues el nuevo recluta tenía que cumplir una serie de criterios bastante difíciles: saber mucho de coches primero que nada, pero también saber mucho de die-cast y ser un buen customizador, que reflejara en su trabajo los dos anteriores aspectos. Pero además también poder escribir sin problemas tanto en español como en inglés, y claro, estar dispuesto a prestar su tiempo libre para ayudar a Custom Diecast México.
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The search wasn’t easy, as the new staffer had to cover a pretty difficult set of criteria: he had to know a lot about cars first of all, but a vast amount of die-cast knowledge was also needed, and he had to be a good customizer whose work reflected the two previous requisites. But he also had to be able to put his ideas to paper well in spanish and english, and of course, have the disposition to use his free time to help out Custom Diecast México.

 

Después de un buen rato de búsqueda y desilusiones encontramos por fin a alguien indicado. Gerardo Mascorro es un car freak desde que tiene uso de razón, creció rompiendo los modelos de armar de su papá, y accedió entusiásticamente a ayudarnos a regularizar un poco el blog. Y para presentarlo de manera formal a los lectores de Custom Diecast México, aquí les traemos un custom de su autoría, un Charger 1969 Hot Wheels que se ha transformado en todo un street freak setentero.
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After a long search full of disappointments we finally found the right guy. Gerardo Mascorro has been a car freak since he can remember, having grown up breaking his dad’s model kit cars, and he enthusiastically agreed to help us out with the blog. So, to introduce him properly to the readers of Custom Diecast México, we bring you one of his customs, this Hot Wheels 1969 Charger that was turned into a full-on 70’s street freak.

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Mascorro comenzó con la primera edición de este casting, la cual abría el cofre, por lo que fue sencillo retirarlo para dejar el HEMI al descubierto.

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Mascorro started with the first edition of this casting, which opened the hood, so it was easy to take it off and let the HEMI exposed to the elements.
El motor fue rebajado en el centro para instalar un supercargador que salió de una Ford F100 de Hot Wheels, el cual le queda perfecto al tamaño del motor del Charger. Luego la bahía del motor completa fue detallada.

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The engine was trimmed a bit in the middle to make room for a blower that came off a Hot Wheels Ford F100, which fits perfectly for the scaled size of the Charger’s engine. The engine bay was then thoroughly detailed.

El interior recibió mucho más trabajo del que aparenta. Para empezar, ¡ya tiene tablero! Originalmente el Charger no traía tablero, así que Mascorro adaptó uno de un Dodge Demon Hot Wheels, al que a su vez le puso un volante de un Volkswagen SP2. También fabricó la palanca “pistol grip” con un clip y un trozo de tubo de cotonete, y el tacómetro tipo Sun Tach es un pedazo de la pestaña de anclaje de un asiento escala 1/43.
La rollbar individual es un trozo de clip de mariposa; Mascorro argumenta que alguna vez vio una igual de sinsentido en una foto de un street machine setentero y quiso replicar ese sabor de “ingeniería de patio” en su custom. El interior entero fue detallado estilo Charger SE: la madera se pintó con Tamiya, al igual que las vestiduras blancas, y los cromos también fueron incluidos.
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The interior received a lot more work than it seems. For starters, it now has a dashboard! The Charger originally came without one, so Mascorro adapted one out of a Hot Wheels Dodge Demon, to which he added a streering wheel out of a Volkswagen SP2. He also fabbed the pistol-grip shifter with a bent clip and a piece of plastic out of a cotton swab tube. The Sun-style tachometer is a piece off a 1/43-scale seat.
The single-hoop rollbar is a piece of “butterfly” paper clip. Mascorro says he once saw one as nonsensical as this one in a picture of a real 70s street machine and wanted to replicate that backyard engineering-feel in his custom. The entire interior was detailed like a Charger SE’s: wood was dialed in with Tamiya paint, as was the white upholstery, and the chrome trim is there too.

El chasis tuvo que ser alterado para recibir las enormes llantas traseras. Ambos ejes fueron ajustados con tubos de hisopos. Las ruedas elegidas fueron unas real riders de Hot Wheels muy apropiadas para el estilo de monstruo callejero de los 70s del coche, gracias a que el rin trasero es básicamente del mismo diámetro que el delantero, pero mucho más ancho. Las slicks traseras también ayudan al look. Los centros fueron pintados color acero.
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The chassis was altered a bit to accept the enormous rear tires. Both axles were adjusted with plastic tube out of cotton swabs. The rolling stock consists of Hot Wheels Real Riders, very correct for the 70’s street monster theme of the car because the rear wheels have basically the same diameter as the fronts, but are much wider. The slicks help the look, too. The centers were painted a steel color.

 

El resultado final se ve así.
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The final result looks like this.

 

El color del coche es dorado metálico Acuario. Todos los cromos de la carrocería fueron detallados con plumón Sharpie plateado, que simula bastante bien el cromo.
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The car’s metallic gold hue comes from Acuario. All the chrome trim in the body was laid down with a silver Sharpie, which emulates chrome pretty well.

Gerardo consiguió otro Charger para robarle los vidrios transparentes, ya que su auto base originalmente los tenía azules.
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Gerardo grabbed another Charger to take its clear windows, since the base car he was working with originally had blue glass.

Normalmente usamos la foto de perfil para recalcar las llantas, pero esta vez queremos enfocarnos en un excelente detalle, las barras de tracción que Gerardo fabricó con pedazos de jaula antivuelcos de un Nissan Skyline “hakosuka” de Hot Wheels y pintó al color de la carrocería, un detalle que contribuye muchísimo al estilo de street freak de este coche.
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We normally use the dead-on profile pic to highlight the rolling stock, but this time we want to direct your attention to the traction bars, an excellent detail that Gerardo fabricated out of pieces off the rollcage of a “hakosuka” Nissan Skyline from Hot Wheels, and then painted body color. This detail alone lends so much to the street freak vibe of this car.

Para lograr la “stance” picada de la nariz, Mascorro tuvo que rebajar mucho el cárter del motor en el chasis, para que las llantas pudieran rodar libremente.

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To achieve the “stinkbug” front stance, Mascorro had to trim down the engine’s carter, which protruded too much from the chassis, so the tires would roll freely.

Para tapar la cicatriz de esta cirugía el chasis fue pintado de negro mate, y luego detallado. Los escapes Cherry Bomb rojos es otro detalle que le añade todavía más “car culture” a este custom.
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To cover up this surgery the chasis was painted flat black and detailed. The red Cherry Bomb exhaust pipes add yet another car culture touch to this custom.

No es fácil lograr un auto bien apegado al concepto de una street-machine setentera, hay que saber qué es apropiado y qué no de esta tendencia y su periodo de tiempo, y Mascorro le dio al clavo prácticamente en todo. Es un custom que refleja el conocimiento de Gerardo de la cultura automotriz que tan necesario nos era para un miembro del staff, y también su talento como customizador. Y muy pronto podrán leer posts suyos para que vean que también se sabe expresar. Por ahora, le damos una cordial bienvenida como nuevo miembro de Custom Diecast México.
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It’s not easy to achieve a car that truly nails the 70s street machine look, you really have to draw the line as to what’s proper for the style and the era it represents, but Mascorro hit it proverbially in the head. It’s a custom that reflects Gerardo’s knowledge of car culture, something we so desperately needed in a staff member, and it also shows his skills as a customizer. And soon enough you’ll read some of his own posts and see that he can also express himself. But in the meanwhile, we give him a warm welcome as the new Custom Diecast México staffer.

 

3 thoughts on “Hot Wheels ’69 Dodge Charger street machine

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