Custom Diecast México

Ford ’29 Rat Rod

CUSTOMIZER: Ahmed /  MARCA: Hot Wheels/  CASTING: A-Ok   

Este rat rod lo construí específicamente para el concurso de rat rods del Hot Wheels México Club en 2010, pero se atravesó antes el concurso de customs de la Convención Hot Wheels México 2010, así que ahí hizo su debut. El casting que utilice fue este Hot Wheels A-Ok en bastante mal estado que conseguí por ahí en las chácharas.
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I built this rat rod specifically for the rat-rod themed custom contest held by Hot Wheels Mexico Club in 2010, but the 2010 Hot Wheels Mexico Convention contest happened first, so the car debuted there. The casting I used was this Hot Wheels A-Ok which I found in some flea market in this very sad shape.

 

El trabajo en la carrocería fue muchísimo, le hice las ventanas y abrí el toldo, pero siempre respetando la pintura original desgastada y maltratada, porque quería que se viera el color y la condición original del coche, como en los rat rods de verdad.
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Work on the body was massive, I opened the rear windows and the roof top, but always respecting and trying to keep the original tattered paint, because I wanted the original paint and the sad condition of the car, just like in real-life rat rods.

 

El corte del toldo me costó bastante trabajo porque justo en medio estaba el remache que unía la carrocería con el chasis.
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Cutting off the roof was a ton of work since right in the middle of it sits the rivet post that holds the chassis and body together.
En el agujero resultante utilicé madera para poder simular la estructura que los coches de los treintas utilizaban para reforzar la carrocería.

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In the resulting hole I used wood stripes to simulate the wooden structure that 30s cars used to reinforce their bodies.

Para los interiores, como no encontré una tela o calcomanía que coincidiera con la escala del carro, decidí hacerle los sarapes mexicanos a mano. Para esto utilicé un pedazo de tela blanca y color tras color fui trazando las líneas con plumines. El volante es de un Matchbox Lesney y la palanca la hice con un pedazo de metal.
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For the interior of the car I could not find a fabric nor a decal that was the right size for the scale, so I decided to custom-make the Mexican blankets by hand. I laid down line after line of different colors with colored markers over a white piece or rag. The steering wheel is off a Lesney Matchbox, and the shifter was custom-made with scrap metal.

 

El motor Flathead se lo quité a un Johnny Lightning, la parrilla no sé de qué sea pero por ahí apareció en la caja de partes, y el parabrisas lo hice con un acetato.
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The Flathead engine came off a Johnny Lightning. And I don’t know where the grille shell came from, it popped up in the parts box. The windshield was custom made with clear plastic.

Las 4 llantas salieron de un Hot Wheels 100% que gustoso las donó. En la parte de atrás utilicé dos pinstripes que obtuve de una hoja de calcas de un coche de armar, los escapes son de tubo de metal y las calaveras de plástico rojo transparente también de pedaceria de modelos de armar.

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The 4 wheels came off a Hot Wheels 100% car which gladly gave them away. Out back I used a couple of pinstripes I got off a decal sheet for model car kits, the exhaust tips are metal tubbing pieces, and the clear-red plastic tail-lights are also formed from scrap parts off model kits.

En la parte de adelante le hice un “eje caído” tubular (dropped axle) y un retrovisor.
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At the front I fabricated a dropped tube axle, and a upper-mounted side mirror.

 

 

En el concurso de customs de la Convención Hot Wheels México 2010 me llevé el 2do lugar en la categoría “SPICY” con este coche (¡Increíble como pasa el tiempo!).
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In the 2010 Hot Wheels Mexico Convention’s custom contest I grabbed 2nd place in the “SPICY” category with this car (Man does time flies!).

 

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